Saturday 4 June 2011

Liikuntaa


Olen aina ollut isokokoinen ja en tiedä miltä tuntuu olla hoikka taikka normaalipainoinen. Tuntuuko olo silloin kevyeltä? Miten muut ihmiset kohtelevat laihaa ihmistä? Miltä tuntuu urheilu normaalipainoisena? Haluan jotain, mistä minulla ei ole hajuakaan. Ajattelen jatkuvasti ulkomuotoani ja inhoan vartaloani. Se estää minua tekemästä monia asioita, sillä en pysty olemaan ajattelematta läskejäni ja kuvittelen, että kaikki ihmiset katsovat minua ja ajattelevat, että ompa tuo läski. 
 Haaveilen pystyväni juoksemaan pitkiä matkoja. Tuntuu, että olen rapakunnossa, vaikka olenkin aina urheillut, koostani huolimatta. Lempiurheilulajejani ovat pyöräily, tennis, uinti, hölkkä, kuntosalilla crosstrainer ja soutaminen, lisäksi ryhmäliikuntatunneista vesijumppa, spinning ja tanssit. Urheilen päivittäin. Pyöräilen töihin, johon kuluu päivittäin yhteensä tunnin verran sen lisäksi töissä kerään askelia olemalla jaloillani koko päivän. Tuon hyötyliikunnan lisäksi yritän raahautua vielä salille 2-5 kertaa viikossa.

1 comment:

  1. "-- miltä tuntuu olla hoikka taikka normaalipainoinen. Tuntuuko olo silloin kevyeltä? Miten muut ihmiset kohtelevat laihaa ihmistä?"

    Mä oon päätynyt pohdinnoissani siihen, että kaikki on pitkälti kiinni itseluottamuksesta. Oon kokenut sekä ylipainon että hoikkuuden, eikä olo ole laihtumisen myötä paljonkaan paremmaksi muuttunut. Aina sitä löytää itsestään virheitä, jos niitä haluaa jäädä tuijottamaan. Venymisarvilta ja löysiltä kohdilta tuskin kukaan voi ikuisesti välttyä...

    Miten muut ihmiset sitten kohtelee? Osittain paremmin. Miesten suorat ja törkeät ehdotukset ainakin jäävät vähemmälle. Toisaalta hoikkanakaan ei saa hyvää kohtelua, ellei sitä itse vaadi.

    ReplyDelete